Cara membuat "RESUME" menggunakan Microsoft Word

Assalamualaikum dan selamat datang ke blog saya ! Baiklah, kalini saya nak kongsi sedikit ilmu yang mungkin boleh membantu anda !


Mesti anda semua nak tahu, bagaimana ingin buat 'Resume' dengan mudah, cepat dan menarik, kan ? Jadi saya akan tunjukkan langkah-langkah untuk membuat 'Resume' dengan cepat dengan hanya menggunakan 'Microsoft Word'.

#1 : Buka 'Microsoft word'



Klik pada 'File' dan kemudian tekan pada 'New'.

#2 : Tulis 'RESUME' pada ruangan 'Search'


Pelbagai template 'Resume' yang sedia ada yang dapat anda lihat di sini.

#3 : Pilih 'Template' dan Muat Turun


Ini adalah contoh template yang saya pilih. Kemudian tekan pada 'Create' untuk memuat turun template tersebut.

#4 : Edit Maklumat 'Resume' 


Ubah maklumat 'Resume' tersebut seperti nama, alamat, gambar, pengalaman dan lain-lain dengan maklumat mengenai diri untuk menjadikan ia sebagai 'Resume' anda !

#5 : SIAP !!!!!


Ini adalah contoh 'Resume' saya yang telah siap dengan hanya menggunakan "Miicrosoft Word" sahaja ! Mudah, kan ?

Semoga dengan perkongsian ini, saya dapat membantu anda dalam menyediakan 'Resume' anda dengan lebih mudah dan cepat mengikut kehendak masing-masing.

SELAMAT MENCUBA !!! 😃

Comments

Popular posts from this blog

SOFBOL

Karnival Sukan Kolej Keris Mas 2019